(وقتی پاهایت یاری نکنند، بن بست همان جایی است که ایستاده ای. امام علی (ع پیاده روی

پیاده روی
در این وبلاگ مطالبی درباره پیاده روی است
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیاده روی و آدرس piaderavi05.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از دویچه وله ، نتايج يک بررسي جديد، بار ديگر نشان داد که پياده‌روي از پوکي استخوان جلوگيري مي‌کند. ورزش، خواه راه رفتن يا بسکتبال و فوتبال، ساختار استخوان را متراکم مي‌کند. بافت متراکم‌تر در برابر پوکي استخوان مقاوم است و به راحتي نمي‌شکند.
بر اساس نتايج يک تحقيق از مردان بالغ، براي رسيدن به چنين ساختار استخواني‌، پياده‌روي مداوم بسيار مفيد است.

شرکت‌کنندگان در اين تحقيق از ۱۹ تا ۴۵ سال بودند و پياده‌روي، دوچرخه‌سواري يا ورزش‌هاي قدرتي مداوم مي‌کردند. تمام اين ورزش‌ها تراکم استخواني ستون فقرات را بالا مي‌برند، اما تحقيقات نشان داد که تراکم استخوان‌هاي ستون فقرات در کساني که پياده‌روي مي‌کنند يا مي‌دوند، به طور ويژه‌اي بالاست.

به گفته ي يکي از محققان دانشگاه “ميسوري” کلمبيا، در ورزش‌هاي قدرتي تنها تراکم استخواني آن بخش‌هايي از اسکلت بدن افزايش مي‌يابد که در معرض فشار حاصل از ورزش قرار دارند. به عنوان مثال، ورزش قدرتي براي تقويت بالاتنه نمي‌تواند تراکم استخوان‌هاي ران را بالا ببرد.

به گفته ي محققان، بهترين حالت، ورزش‌هاي چندوجهي و مداوم هستند که از آن جمله مي‌توان به فوتبال، بسکتبال و واليبال اشاره کرد. منظور از ورزش چندوجهي، تمرين‌ها و تحرکاتي است که بخش‌هاي مختلف بدن در آن درگير هستند.

* پوکي استخوان چيست؟

تراکم توده ي استخواني هر فرد معمولا در سن ۳۰ تا ۳۵ سالگي به بيشترين ميزان خود مي‌رسد. پس از اين سن، کاهش توده ي استخوان به صورت روندي طبيعي و همسو با پيري آغاز مي‌شود. پوکي استخوان (Osteoporosis) يک بيماري شايع متابوليک استخوان است که در آن کاهش عمومي و شديد در توده استخواني (پوک شدن استخوان) به وجود مي‌آيد. در اين بيماري، عناصر تشکيل‌دهنده ي استخوان از نظر کيفيت تغيير نمي‌کند، ولي از نظر کميت کاهش مي‌يابد.

پوکي استخوان وقتي بروز مي‌کند که کاهش توده ي استخوان بيش از حد سريع باشد. اين بيماري در ميان زنان شايع‌تر است. احتمال بروز پوکي استخوان با افزايش سن بيشتر مي‌شود.

کاهش فعاليت، کمبود مواد پروتئيني، کلسيم و ويتامين D در رژيم غذايي، سابقه ي خانوادگي، مصرف دخانيات و کافئين زياد، از عوامل تسريع‌کننده پوکي استخوان هستند. در زنان همچنين، کاهش هورمون استروژن که با يائسگي آغاز مي‌شود، از تراکم توده استخوان مي‌کاهد

تحقيقات نشان مي‌دهد:

پياده روي موجب افزايش توده استخواني ران و کاهش احتمالي شکستگي مي‌شود

دوبار ورزش در هفته قدرت ماهيچه را افزايش و درد کمررا کاهش مي‌دهد

ورزش و تغذيه صحيح علاوه بر فوايد بسيار زياد براي بدن، کم هزينه بوده و روش مناسبي براي پيشگيري و درمان استئوپروز (پوکي استخوان) به شمار مي رود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) واحد علوم پزشکي ايران، معصومه عابدزاده پژوهشگر با مطالعه بر روي تاثير ورزش در پيشگيري از استئوپروز (پوکي استخوان) که در پنجمين کنگره پزشکي ورزشي مطرح شد، گفت: استئوپروز يکي از مشکلات مهم سلامتي به خصوص در زنان است که تخمين زده مي شود در 20 سال آينده بيش از 40 ميليون زن در دنيا به اين بيماري مبتلا شوند.

وي با اشاره به اين مطلب که ورزش کردن زنان به خصوص در دوران سالمندي بسيار با اهميت است، افزود: ورزش موجب تحريک استئوپلاست‌ها و استخوان سازي شده و برنامه هاي ورزشي همچون تمرينات تعادلي، قدرتي و کششي باعث افزايش استحکام استخواني مي شود .

وي ادامه داد: در اين زمينه ورزش‌هاي هوازي از جمله پياده روي بسيار توصيه شده است و به نظر مي رسد که پياده روي موجب افزايش توده استخواني ران و کاهش احتمالي شکستگي شود.

عابدزاده در ادامه افزود: نتايج مطالعه‌اي در کشور فنلاند نشان مي دهد که زنان يائسه با 30 دقيقه قدم زدن در روز و انجام ورزش‌هاي مقاومتي دوبار در هفته مي توانند قابليت انعطاف و تعادل بدن را افزايش داده و فشار خون و چربي خون را کاهش دهند. در مطالعه ديگري در آلمان مشخص شد که با انجام ورزش و مصرف کلسيم و ويتامن d ، تراکم استخوان در مهره‌هاي کمري به ميزان زيادي افزايش مي يابد.

عابد زاده در پايان گفت: همچنين مطالعه‌ي دو ساله اين تحقيق نشان مي دهد که دوبار ورزش در هفته قدرت ماهيچه‌ها را افزايش و ميزان از دست رفته استخوان و درد کمر را کاهش خواهد داد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, ] [ 17:51 ] [ محمد واحدیان ]
درباره وبلاگ

با سلام خدمت شما دوستان عزیز، در این وبلاگ مطالبی جالب درباره ی نحوه ی پیاده روی درست ارائه می شود امیدوارم لحظات خوبی را در وبلاگ من سپری کنید.
آرشيو مطالب
امکانات وب
            


     

فال حافظ

     

برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

 

تعبیر خواب آنلاین

 
استخاره آنلاین با قرآن کریم


        

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 102
بازدید کل : 3730
تعداد مطالب : 26
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1


Pichak go Up
//تلویزیون آنلاین //پرواز پروانه

کدهای جاوا اسکریپت

ابزار های مفید وبلاگ نویسان فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
فونت زيبا ساز